Blumarine entra nel mondo del gioiello. Nasce la collezione Blumarine Fine Jewelry, che sarà presentata dal 17 al 21 marzo a Vicenzaoro, manifestazione internazionale di riferimento del settore.
Si aggiunge un ulteriore tassello all’offerta del brand acquisito e rilanciato dal gruppo Eccellenze Italiane, fondato dall’imprenditore Marco Marchi.
Blumarine Fine Jewelry è una licenza sviluppata all’interno del gruppo dalla società – fondata da Marco Marchi e dall’imprenditore del mondo orafo e dell’orologeria Bruno Nardelli – che ha introdotto i brand della holding nel segmento dei gioielli fashion.
Sono le interpretazioni della leggerezza e della bellezza delle farfalle i temi della prima collezione di Blumarine Fine Jewelry. Interamente Made in Italy, la collezione vede protagonisti gioielli in oro 18 carati, diamanti naturali, bianchi e neri, zaffiri rosa e smeraldi.
“Per la prima volta nella sua storia – dichiara Marco Marchi – Blumarine entra nel mondo della gioielleria con un progetto che approderà in primis nei mercati internazionali in cui il brand è particolarmente apprezzato, come gli Stati Uniti e il Medio Oriente.”
“Questa collezione – dichiara Bruno Nardelli – esprime i valori di un brand iconico del Made in Italy come Blumarine. Sarà in distribuzione nei mercati internazionali da settembre 2022 e in Italia dal 2023.”
Segue la versione in inglese:
Blumarine Fine Jewelry is born. It will be presented from March 17 at Vicenzaoro. The collection will be distributed on international markets from September 2022. Blumarine is entering the world of jewelry. The Blumarine Fine Jewelry collection has been created and will be presented from March 17th to 21st at Vicenzaoro, the international event of reference for the sector.
This adds a further piece to the range of the brand acquired and relaunched by the Eccellenze Italiane group, founded by the entrepreneur Marco Marchi.
Blumarine Fine Jewelry is a license developed within the group by the company – founded by Marco Marchi and by Bruno Nardelli, the entrepreneur of the goldsmith and watchmaking world – which has introduced the brands of the holding to the fashion jewelry segment.
Interpretations of the lightness and beauty of butterflies are the themes of Blumarine Fine Jewelry’s first collection. Entirely Made in Italy, the collection features jewelry in 18-carat gold, natural white and black diamonds, pink sapphires, and emeralds.
“For the first time in its history, Blumarine is entering the world of jewelry with a project that will land first in international markets where the brand is particularly appreciated, such as the United States and the Middle East,” said Marco Marchi.
“This collection expresses the values of an iconic Made in Italy brand like Blumarine,” said Bruno Nardelli. “It will be distributed in international markets from September 2022 and in Italy from 2023.”